Myyntiehdot

Voimassa 09.02.2024 alkaen.

1.YLEISTÄ

1.1. Nämä Image Skincare-verkkokaupan (jäljempänä verkkokauppa) toimitusehdot koskevat tuotteiden ostamista Suomen Image Skincare-verkkokaupasta internetosoitteessa www.image-skincare.fi. Tuotteen myyjä on Ursum OÜ (jäljempänä myyjä), osoite Suur-Sõjamäe 13a, 11415 Tallinna, Viro, rekisterinumero 16024712, puhelinnumero +358 46 800 2102, sähköpostiosoite info@image-skincare.fi. Ehdot koskevat kaikkien henkilöiden (jäljempänä asiakas) ja myyjän välillä Suomen Image Skincare-verkkokaupasta ostamisesta syntyviä oikeussuhteita.

1.2 Myyjällä on oikeus yksipuolisesti muuttaa ja täydentää ehtoja julkaisemalla uudet ehdot osoitteessa https://image-skincare.fi/myyntiehdot/. Jos asiakas on tehnyt tilauksen ennen ehtojen muutosten voimaantuloa, asiakkaan ja Myyjän väliseen oikeussuhteeseen sovelletaan tilauksen tekohetkellä voimassa olleita ehtoja.

1.3 Asiakkaalla on mahdollisuus tallentaa, tulostaa ja tarvittaessa esittää uudelleen ehdot ennen ostoksen tekemistä, ja asiakas hyväksyy ehdot tehdessään ostoksen verkkokaupasta.

1.4 Ehtojen lisäksi verkkokaupasta tehtyyn ostokseen sovelletaan Viron tasavallassa voimassa olevia lakeja ja asetuksia.

2. TUOTTEIDEN HINTA, TILAUKSEN TEKEMINEN, MAKSUTAVAT

2.1 Tuotteita koskevat tiedot kerrotaan verkkokaupassa suoraan tuotteen yhteydessä.

2.2 Kaikki Suomen Image Skincare-verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on ilmoitettu tuotteiden yhteydessä. Hintaan lisätään toimitusmaksu. Kaikki hinnat ovat euroina ja sisältävät arvonlisäveron.

2.3 Toimitusmaksu riippuu ostajan sijainnista ja toimitustavasta. Toimitusmaksu ilmoitetaan ostajalle tilauksen laatimisen yhteydessä.

2.4. Tilauksia voi tehdä verkkokaupassa joko vierailijana tai kirjautumalla sivustolle asiakkaana.

2.5. Tuotteen tilaamiseksi tulee halutut tuotteet lisätä ostoskoriin. Tilauksen laatimiseksi tulee täyttää vaaditut kentät ja valita tuotteille sopiva toimitustapa. Sen jälkeen näytössä esitetään maksun määrä, jonka voi maksaa turvallisesti seuraavia maksutapoja käyttäen: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, OP, POP Pankki, S-Pankki, Säästöpankki

HUOM! Verkkopankin linkin kautta maksaessasi paina ehdottomasti pankin sivustolla nuppia “pankin sivustolla painiketta”.

2.6. Maksut välittää Maksekeskus AS. Maksaminen tapahtuu verkkokaupan ulkopuolella turvallisessa ympäristössä – pankkilinkin kautta maksettaessa kyseisen verkkopankin turvallisessa ympäristössä ja luottokortilla maksettaessa Maksekeskus AS:n turvallisessa ympäristössä. Myyjällä ei ole pääsyä asiakkaan pankki- ja luottokorttitietoihin. Sopimus astuu voimaan, kun maksettava summa on saapunut myyjän pankkitilille.

2.7. Tilauksen ja maksun saamisesta myyjä lähettää asiakkaalle sähköpostitse vahvistuksen ja laskun.

2.8. Verkkokaupan omistaja on henkilötietojen vastuullinen käsittelijä ja toimittaa maksujen suorittamista varten tarvittavat henkilötiedot valtuutetulle käsittelijälle Maksekeskus AS:lle.

2.9. Mikäli tilattua tuotetta ei ole mahdollista toimittaa tuotteen loppumiseen liittyen tai muusta syystä, siitä ilmoitetaan ostajalle ensi tilassa ja maksettu raha palautetaan (ml. toimituskustannukset) viipymättä, joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa ilmoituksen lähettämisestä.

3. PERILLE TOIMITTAMINEN

3.1. Tuotteet voi tilata Suomen Postin pakettiautomaattiin tai lähetin toimittamana asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen.

3.2. Suomen lähetykset ovat perillä ostajan ilmoittamassa osoitteessa yleensä 5–10 arkipäivän kuluessa myyntisopimuksen voimaanastumisesta.

3.3.  TUOTTEEN VASTAANOTTAMINEN PAKETTIAUTOMAATISTA

3.3.1. Jos tuote toimitetaan asiakkaan valitsemaan POSTIN pakettiautomaattiin, tuotteen hintaan lisätään 6 € toimitusmaksu. Toimitusmaksua ei peritä, mikäli tilauksen arvo ylittää 100 €.

3.3.2. Tuotteen saapumisesta pakettiautomaattiin ilmoitetaan asiakkaalle tekstiviestillä, joka sisältää pakettiautomaatin luukun avaamiseen tarkoitetun yksilöllisen koodin.

3.3.3. Myyjä ei vastaa asiakkaalle aiheutuneesta vahingosta, mikäli sivulliset henkilöt ovat saaneet myyjästä riippumattomista syistä haltuunsa pakettiautomaatin yksilöllisen koodin ja saaneet sen avulla tuotteen haltuunsa.

3.3.4. Mikäli asiakas ei ole säilytysajan kuluessa noutanut noutanut tuotetta pakettiautomaatista, myyjä tulkitsee, että asiakas on luopunut tilauksesta. Myyjä palauttaa asiakkaalle ostosumman toimituskustannuksineen viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä hetkestä, kun tuote on palautunut takaisin myyjälle tai ostaja on esittänyt todisteen siitä, että palautettava tuote on luovutettu kuljettajalle. Palautusmaksu suoritetaan samalle pankkitilille, jolta osto maksettiin.

3.4. TUOTTEEN TOIMITTAMINEN LÄHETILLÄ

3.4.1. Jos tuotteen toimitustavaksi valitaan LÄHETTI, tuotteen hintaan lisätään toimitusmaksu 15 €. Jos tilauksen hinta ylittää 200 €, toimitusmaksua ei peritä.

3.4.2. Tuotteen tarkan luovutusajan lähetti sopii asiakkaan kanssa etukäteen puhelimitse.

3.4.3. Asiakkaan tulee taata tuotteen vastaanottaminen sovittuna aikana ja sovitussa osoitteessa. Mikäli asiakas ei ole tuotteen saapumishetkellä tavoitettavissa, lähetti suorittaa yhden lisäyrityksen sen toimittamiseksi. Mikäli molemmat yritykset luovuttaa tuote asiakkaalle epäonnistuvat, myyjä katsoo, että asiakas on luopunut tilauksesta. Myyjä palauttaa asiakkaalle ostosumman toimituskustannuksineen viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä hetkestä, jona tuote on palautunut takaisin myyjälle tai ostaja on esittänyt todisteen siitä, että palautettava tuote on luovutettu kuljettajalle. Palautusmaksu suoritetaan samalle pankkitilille, jolta osto maksettiin.

3.5. TUOTTEEN TARKASTAMINEN

3.5.1. Tuotteen saadessaan asiakas sitoutuu avaamaan tuotepakkauksen varoen, pakkausta ja tuotteita vahingoittamatta. Mikäli asiakas on rikkonut pakkausta huolimattomuuttaan ja tuotepakkaus oli mahdollista avata sitä vahingoittamatta, myyjällä on oikeus tuotteen palauttamisen yhteydessä vaatia aiheutetun vahingon korvaamista. Mikäli tuotepakkausta ei voi avata sitä rikkomatta/särkemättä, asiakas ei ole rikotusta pakkauksesta vastuussa.

3.5.2. Mikäli asiakas huomaa tuotteen vastaanottaessaan, että hänelle on lähetetty väärä tai viallinen tuote tai tuote ei saavu asiakkaalle hyvässä kunnossa ja suljetussa pakkauksessa, siitä tulee välittömästi ilmoittaa myyjälle. Ilmoitukseen tulee lisätä valokuva tai video, jolla näkyy väärä tai viallinen tuote sekä vian laajuus.

3.5.3. Myyjä vastaa asiakkaan ostamasta tuotteesta sen kuljetuksen aikana. Tuotteen vastaanottohetkestä alkaen tuotteen vahingoittumisen tai katoamisen riski siirtyy asiakkaalle.

4. TUOTTEEN PALAUTTAMINEN, SOPIMUKSEN PURKAMINEN JA PALAUTUSMAKSUT

4.1. Asiakkaalla on oikeus syytä esittämättä purkaa sopimus 14 kalenteripäivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta lukien.

4.1.1. Palautusoikeutta ei ole, jos ostaja on oikeushenkilö.

4.2. Jotta 14 päivän palautusoikeutta voidaan käyttää, tilattua tuotetta ei saa käyttää muulla tavoin, kuin on tarpeen tuotteen olemukseen, ominaisuuksiin ja toiminnallisuuksiin tutustumiseen siten, kuin se on sallittua tuotteen testaamiseksi tavanomaisessa myymälässä.

4.3. Mikäli tuotetta on käytetty muuhun kuin sen olemukseen, ominaisuuksiin tai toiminnallisuuksiin tutustumiseen, tai siinä on käytön tai kulumisen merkkejä, myyjällä on oikeus laskea palautettavaa maksua tuotteen arvon vähentymisen mukaisesti.

4.4. Tuotteen palauttamiseksi tulee esittää ilmoitus tuotteen ostamisesta luopumisesta. Purkamisilmoituksen kaavakkeen löydät tästä. Peruutuslomake on täytettävä viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

4.5. Tuotteen palautuskustannukset maksaa ostaja, paitsi siinä tapauksessa, että palautuksen syynä on se, että palautettava tuote ei vastaa tilattua (esim. väärä tai viallinen tuote).

4.6. Palautusoikeutta käyttäessään asiakas on velvollinen palauttamaan tuotteen myyjälle viimeistään 14 päivän kuluessa vetäytymisilmoituksen esittämisestä tai esittämään sähköpostiosoitteeseen info@image-skincare.fi todisteen siitä, että on mainitun ajan kuluessa luovuttanut tuotteen kuljettajalle.

4.7. Mikäli asiakas on vetäytynyt sopimuksesta, myyjä palauttaa asiakkaalle ostosumman toimituskustannuksineen viimeistään 14 kalenteripäivän kuluessa siitä hetkestä, kun tuote on saapunut takaisin myyjälle tai ostaja on esittänyt todisteen siitä, että palautettava tuote on luovutettu kuljettajalle. Palautusmaksu suoritetaan samalle pankkitilille, jolta osto maksettiin.

4.8. Mikäli asiakas on rikkonut tai vahingoittanut tahallisesti tai huolimattomuuttaan palautettavaa tuotetta, on myyjällä oikeus kieltäytyä ottamasta tuotetta takaisin tai vaatia aiheutetun vahingon korvaamista.

4.9. Myyjällä on oikeus vetäytyä kauppasopimuksesta ja vaatia ostajalta tuote takaisin, mikäli tuotteen hinta verkkokaupassa on erehdyksen vuoksi merkitty oleellisesti tuotteen markkinahintaa halvemmaksi.

5. SUORAMARKKINOINTI JA HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

5.1. Myyjä käyttää asiakkaan antamia henkilötietoja vain tilauksen käsittelyyn ja tuotteen lähettämiseen ostajalle. Myyjä toimittaa henkilötiedot kuljetuspalvelua tarjoavalle yritykselle tuotteen perille toimittamista varten.

5.2. Myyjä lähettää asiakkaalle uutiskirjeitä ja tarjouksia ostajan sähköpostiosoitteeseen vain siinä tapauksessa, että asiakas on ilmaissut tähän tahtonsa kirjoittamalla verkkosivustolle sähköpostiosoitteensa ja ilmoittanut halustaan saada suoramarkkinointiviestejä.

5.3. Asiakkaalla on koska tahansa mahdollisuus luopua sähköpostiosoitteeseen lähetettävistä tarjouksista ja uutiskirjeistä ilmoittamalla siitä meille sähköpostitse tai seuraamalla tarjouksia sisältävässä sähköpostikirjeessä kerrottuja ohjeita.

6. VALITUSTEN ESITTÄMINEN JA KIISTOJEN RATKAISEMINEN

6.1. Mikäli ostajalla on verkkokaupan suhteen valitettavaa, valitukset tulee lähettää sähköpostitse osoitteeseen info@image-skincare.fi tai soittaa puhelinnumeroon: 46 800 2102.

6.2. Myyjä on vastuussa ostetussa tuotteessa ilmenevästä puutteesta kahden vuoden ajan alkaen siitä, kun tuote on luovutettu ostajalle. Kun tuote myydään kuluttajalle, edellytetään, että 6 kuukauden kuluessa tuotteen luovutuspäivästä asiakkaalle ilmennyt sopimusehtojen vastaisuus oli olemassa tuotteen luovuttamisen aikaan, mikäli tällainen edellytys ei ole tuotteen tai puutteen olemuksen kanssa ristiriidassa. Asiakas sitoutuu ilmoittamaan myyjälle tuotteen puutteesta viimeistään 2 kuukauden kuluessa sen havaitsemisesta eli esittämään valituksen.

6.3. Valituksen esittämiseksi pyydämme ottamaan sähköpostitse yhteyttä osoitteeseen info@image-skincare.fi. Valitukseen tulee merkitä asiakkaan nimi ja yhteystiedot, valituksen esittämispäivä, tuotteessa ilmennyt puute ja esitettävän vaatimuksen sisältö, sekä lisätä oston todistava asiakirja.

6.4. Myyjä vastaa ostajan esittämään valitukseen kirjallisesti sähköpostitse 14 päivän kuluessa.

6.5. Myyjä ei ole vastuussa tilauksen täytössä asiakkaan ilmoittamista virheellisistä tai puutteellisista tiedoista aiheutuvasta vahingosta tai mistään muista seurauksista, mukaan lukien toimituksen viivästymisestä, mikäli se johtuu seikasta, johon myyjän ei ollut mahdollista vaikuttaa.

6.6. Mikäli myyjän myymässä tuotteessa on puutteita, joista myyjä on vastuussa, myyjä korjaa tai vaihtaa puutteellisen tuotteen. Mikäli tuotetta ei ole mahdollista korjata eikä vaihtaa, myyjä palauttaa ostajalle kaikki myyntisopimukseen liittyneet maksut.

6.7. Myyjä ei vastaa puutteista, jotka ovat aiheutuneet ostajalle tuotteen luovuttamisen jälkeen.

6.8. Myyjän ja asiakkaan välillä aiheutuvat kiistat osapuolet ratkaisevat neuvotteluteitse. Mikäli sovintoa ei saavuteta, on asiakkaalla oikeus ottaa yhteyttä kuluttajansuojaviranomaiseen Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet,  Tarbimiskeskkonna osakond (Pronksi 12 Tallinn 10117, https://www.ttja.ee) ja kuluttajariitalautakuntaan Tarbijavaidluste komisjon (Pronksi 12 Tallinn 10117, http://www.komisjon.ee) riidan ratkaisemiseksi tuomioistuimen ulkopuolella, tai Harjumaan käräjäoikeuteen (Harju Maakohus). Lisäksi kaikkien asiakkaiden käytössä on verkkokauppiaiden kanssa aiheutuneiden valitusten ratkaisuun Euroopan unionin sähköinen ympäristö ODR-foorumi (Online Dispute Resolution eli verkkopohjainen kiistojen ratkaiseminen) osoitteessa http://ec.europa.eu/odr